Kaan Varnalı’dan yeni bir çalışma: Dijital Kabilelerin İzinde

DKİBİLGİ İletişim Fakültesi Dekan Yardımcısı ve  Reklamcılık Programı öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Kaan Varnalı‘nın yeni kitap çalışması “Dijital Kabilelerin İzinde: Sosyal Medyada Netnografik Araştırmalar”, MediaCat | digitalage tarafından yayımlandı:

“En genel tanımıyla etnografi, insan topluluklarını doğal ortamlarında inceleyen ve katılımcı gözlem ilkesine dayanan kalitatif bir araştırma yöntemidir. Dijital çağ, benzer amaç, ilgi ve değerlere sahip insanları zaman ve mekandan bağımsız bir şekilde biraraya getirerek dijital kabilelerin oluşmasına zemin hazırlarken; bu yeni nesil insan topluluklarına bloglar, sosyal paylaşım siteleri, forum ve sözlükler gibi yeni sosyal alanlar kazandırmıştır. Bu ortamların kendine has doğası, geleneksel etnografinin bu ortamlara özel olarak uyarlanmasını gerektirmiş ve bu ihtiyaçtan Netnografi tekniği doğmuştur.”

Kanadalı pazarlama uzmanı ve akademisyen Robert V. Kozinets tarafından 90’lı yılların sonlarında geliştirilen bu bilimsel yöntemi Türkiye’de tanıtmayı ve öncülüğünü yapmayı amaçlayan bu kitap, Yrd. Doç. Dr. Kaan Varnalı ve öğrencilerinin toplamda dört ana konu bağlamında gerçekleştirdikleri yedi alan araştırmasını içeriyor.

Kitaba katkıda bulunan araştırmacılar arasında Bilgi Reklamcılık Programı Öğretim Üyesi Işıl Şenol ve Bilgi Reklamcılık Programı Araştırma Görevlisi Eser Levi de bulunuyor.

Bu kitap sayesinde, sosyal medya olarak tabir edilen, dinamik ve giderek önem kazanan dünya hakkında daha anlamlı, derin ve faydalı bir anlayış geliştirilmesine Netnografi’nin nasıl katkıda bulunabileceğini keşfedeceksiniz. Elinizdeki bu kitap gerçekten çok önemli ve aynı zamanda da emsalsiz bir çalışmadır. Sizleri Netnografi’nin sunabilecekleri üzerine eğlenceli ve öğretici bir okumaya davet ediyorum.”

Prof. Dr. Robert V. Kozinets
York University, Schulich School of Business, Pazarlama Bölüm Başkanı – Netnografi tekniğinin yaratıcısı

Hem sosyal bilim alanlarının hem de şirket ve markaların içinde bulunduğumuz ‘Büyük Veri’ çağında insanı ve özelinde tüketiciyi daha iyi anlama çabası, yeni araştırma yöntemlerinin geliştirilmesini zorunlu kılmıştır. Kaan Varnalı yeni kitabında bize, nicel bir araştırma yöntemi olan Netnografi’nin insan ve tüketici içgörülerini keşfetmek ve anlamak üzere nasıl kullanılabileceğini mükemmel vaka analizleri ile aktarıyor.”
Prof. Dr. Ayşegül Toker
Boğaziçi Üniversitesi, İİBF Dekanı

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s